Persreacties 2021-2024
Een overzicht aan recensies van onze voorstellingen
Eine Nacht in Venedig, Steef de Jong
“Een heerlijk avondje komisch muziektheater, de perfecte start van dit zomerse theaterseizoen.” Theaterkrant, keuze van de criticus
“Muziektheater dat sprankelt, pleziert en ontroert.” ★★★★ Volkskrant
De Stoelen, Jessie L’Herminez
“L’Herminez toont zich een eigenzinnige maker met lef.” Volkskrant
“De jonge regisseur Jessie L’Herminez kiest voor een gedurfde fysieke benadering.” NRC Handelsblad
“Gewaagde visie op Ionesco.” — Theaterkrant
Kasimir en Karoline, Nina Spijkers
“Sprankelend theater over onvrede in een absurde wereld.” ★★★★ Trouw
“Spijkers toont overtuigend hoe beperkt de mogelijkheden van een vrouw zijn.” ★★★ Volkskrant
“Spijkers verweeft op adembenemende wijze de kermiswereld met een prille liefde.” Haarlems Dagblad
Het leven zelf, Loek de Bakker
“Hij toont zich een sterke tekstregisseur. Zoals hij de angst om iets rechtstreeks te benoemen haast ongemerkt naar voren laat halen.” ★★★★ Trouw
“Een lichte voorstelling over een zwaar thema, bij vlagen ontroerend, een troostrijke mix van muziek en melancholie.” Theaterkrant
Apocalyps, Nita Kersten
“Natuurlijk is Apocalyps niet de eerste of enige toneelvoorstelling waarvan de pandemie het onderwerp vormt, het is wel de meest bijzondere.” Theaterkrant
“Het fijne samenspel tussen twee actrices zorgt voor de nodige warmte en lichtheid, de zusterlijke band blijkt onverwoestbaar.” ★★★★ Volkskrant
“Nita houdt het klein en juist daardoor ontroert en verontrust deze nabije toekomst, waarin echo’s doorklinken van de maar al te reële crisissen van het nu.” Parool
Onder Ons, Nina Spijkers
“Ontroerende miniatuurtjes van eenzame, dolende mensen.” ★★★★ Volkskrant
“Het poëtische, tragikomische Onder ons is zowel een confronterende spiegel als een warme deken.” ★★★★ Telegraaf
“De voorstelling maakt zowel het onvermogen als de behoefte tot verbinding zichtbaar.” Theaterkrant, keuze van de criticus
Geschiedenis van Geweld, Abdel Daoudi
“Theaterbewerking van Edouard Louis’ roman is hartverscheurend.” ★★★★ NRC Handelsblad
“Verrassend veel lucht en humor […] Eelco Smits is schitterend.” ★★★★ Volkskrant
“Knap de hokjesgeest ontrafeld.” ★★★★ Trouw
“Waanzinnige spanningsopbouw door de ijzersterke dialogen en handelingen […] Indrukwekkend.” Theaterkrant
De Dappere Soldaat, Steef de Jong
“Steef de Jong legt nadruk op de kracht van verbeelding tegen een achtergrond van terreur […] Wonderschoon.” Theaterkrant
“De drie spelers leven zich met zichtbaar genoegen uit.” ★★★★ Volkskrant
“Goed voor een avond heerlijk, ongecompliceerd vermaak waar het speelplezier vanaf spat.” ★★★★ Telegraaf
Hamlet en Ophelia, Mateusz Staniak
“Staniak toont in zijn debuut een sterke hand van regisseren waarin niets aan het toeval wordt overgelaten.” Theaterkrant
Orlando, Loek de Bakker
“Decor, kostuum, zang, muziek, spel, alles is met precisie en passie uitgevoerd.” Theaterkrant
“Van Duijnhoven maakt pure poëzie van haar rol; heerlijk om een acteur zo begeesterd aan werk te zien, zo prachtig jonglerend met taal.” ★★★ Volkskrant
“Virginia Woolfs ‘Orlando’ laat zich niet in een hokje vangen.” ★★★ NRC Handelsblad
Superposition, Vanja Rukavina
“Superposition is het eigenzinnige regiedebuut van acteur Vanja Rukavina. Een heerlijke identiteitsmindfuck.” ★★★★ Volkskrant
“Een ontroerend én hilarisch staaltje theatrale antropologie.” ★★★★ Volkskrant
“Een ode aan — en een satire op — doorgedreven wetenschappelijk positivisme.” ★★★★ NRC Handelsblad
“Vanja Rukavina brengt prachtig de valkuilen van samenwerking in kaart.” ★★★★ Trouw